Európsky Dakar

Európsky Dakar

mt_ignore:Európsky Dakar

Pre rok 2011 sme sa stali generálnym partnerom súťažného 4x4outdoor teamu v snahe podporiť slovenskú posádku na prestížnych európskych súťažiach OFF ROAD. Že sa nám to spoločnými silami podarilo k veľkej spokojnosti sa môžete dočítať v článku a tlačovej správe ...

 


Pri slove Dakar mnohý z vás určite spozornejú, preto že je to určite najprestížnejšia offroadová  súťaž. Rally Dresden – Breslau  je európska obdoba Dakaru  samozrejme s menším počtom kilometrov. Hlavný rozdiel je však v tom že sa jej môžu zúčastniť aj nelicencovaný jazdci, ktorých sa tam ročne stretne asi 400. Tým sa stáva ekonomicky dostupnejšou z hľadiska štartovného aj prepravy techniky. Posádky sú rozdelené do 4 kategórií, motorky, štvorkolky, autá a kamióny. Systém preteku je taký istý ako na skutočnom Dakare. Počas 8 etáp posádky najazdia cca 1500 km. V Nemecku si posádky užijú  štrkové a kamenisté podklady v povrchových lomoch, v Poľsku piesočné pláne, rašeliniská v lužných lesoch a množstvo brodov cez rieky s hĺbkou  miestami až 170cm a dĺžkou niekoľko desiatok metrov. Krásne rýchlostné skúšky s hromadným štartom zlákali aj 4x4outdoor team,  ktorý ako jediný bude hájiť slovenské farby pod záštitou Generálneho sponzora renomovanej firmy na úpravy OFF ROAD vozidiel - ALLMETAL. Je to síce nový team ale so známymi tvárami  slovenského offroadu.

 


Za volant Toywa  sa posadím ja ,teda Miro Koncoš, spolujazdec a zároveň navigátor Peter Oros, mechanik Peter Turňa, technické zabezpečenie Vlado Longauer a náš počítačový guru Hugo (Jakub Jamnický). Vlani postavené Toywo ukázalo svoju potenciu robiť dobré výsledky na viacerých akciách. TAT 2010 –7miesto v teamovej spolupráci Offroad clubu Tisovec, Nowy Sacz  kategória extrem  neofic. 1mesto ako hostia, Serbian trophy 2010 2miesto. Napriek nie zlým výsledkom  Toywo dostalo úpravu motora 1,9TD
z pôvodných cca 100 koní na 180 a krútiaci moment v okruhu 350 až 400N/m. Maximálna rýchlosť sa pohybuje okolo 115km čo je spôsobené prevodovými pomermi Volváckej portálovej nápravy. O to zaujímavejšie je však zrýchlenie, ktoré nám bude určite platnejšie v krátkych pasážach poľských lesov. Posledným  testovaním a ladením bude Offroad Rimavská Sobota 17-19.06.


17.Breslau Rallye  štartuje 25.06 z Breslau a po 8 etapách je cieľ 2.07. Drážďanoch.
Dúfam že sa nám v ťažkej európskej konkurencii podarí dôjsť do cieľa a urobiť čo najlepší výsledok. Držte palce a tešte sa na určite zaujímavú reportáž z akcie.

Za 4x4outdoor team Miro Koncoš
 

Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar
Slovenský Dakar


V dňoch 25.6. – 2.7. 2011 sa uskutočnil sedemnásty ročník Rallye Breslau – Dresden s dĺžkou viac než 1500 kilometrov. Náročnosť podujatia a dlhé presuny dokonale preverili schopnosti pretekárov, ich tímov a techniky. O masu takmer tisícky účastníkov sa staralo viac ako 120 organizátorov, 80 zdravotníkov a záchranárov a niekoľko vyprosťovacích tímov. Celkovo bolo zúčastnených  90 motorkárov, 16 štvorkoliek, 168 posádok áut a 122 nákladných áut. ň

Slovenský 4x4 outdoor team by ALLMETAL v zložení Miroslav Koncoš / Peter Oros v súťažnom špeciále  TOYWO už prvý deň ukázali štartovému poľu, že nováčikovia nemusia byť vždy v úzadí a štartovali do druhej  etapy už zo šiesteho miesta. Posádka si piesok v pripravenom vozidle vyskúšala po prvý krát až na pretekoch, takže ich zoznamovanie s novým povrchom  stálo prepad na 75. miesto.  Tretia etapa, ktorá nebola zložená iba z rýchlostných úsekov v pieskových dunách, ale boli tam aj hlboké bažiny a blatistý zradný terén dovolila naplno ukázať prednosti slovenského tímu  a štart daľšieho dňa Slováci začali už z 13. miesta.  V polovici štvrtej etapy museli pre poruchu riadenia opustiť trať , za čo dostali penalizáciu 16 hodín. Napriek vysokej penalizácii do najťažšej „hanibalovej“ etapy, ktorá merala 540 km štartovali zo 118 pozície.

Práve najdlhšia a najťažšia etapa bola jedinou šancou na ukrojenie z  obrovskej straty súvisiacej s penalizáciou a posádka ju využila dokonale obsadením jedenásteho miesta v tejto etape.  Po náročnom dni následovali dve jednoduché etapy medzi ktorými bol krátky presun do posledného kempu, do Drážďan. V týchto dvoch malých etapách sa Slováci „blysli“ a finálovú špeciálku už štartovali z tretieho miesta. Vzhľadom k obrovským stratám a časovým rozdielom už poslená špeciálka, ktorá bola určená ako „show finish“ tejto rallye už nemohla nič zvrátiť na výsledkoch a tak si Slováci odniesli domov v celkovom poradí 29. miesto, čo je na nováčikov v takomto podujatí viac než úspech.